Jak założyć konto na google analytics

Jak założyć konto na Google Analytics

Jeżeli posiadasz swoją stronę internetową, wcześniej czy później zainteresujesz się tym, czy jest ona w ogóle odwiedzana. Jakie jest zainteresowanie Twoją stroną? Google Analytics jest narzędziem, które pokaże Ci to najlepiej. Jak założyć konto na Google Analytics?

Sprawa jest banalnie prosta i w dodatku zupełnie darmowa. Wchodzimy na stronę: https://www.google.pl/analytics/ i od razu możemy przejśc do zakładania konta klikając w prawy górnym rogu w zakładkę : UTWÓRZ KONTO
Zakładanie konta na google analyticsAby móc skorzystać z google analytics musimy być posiadaczami konta w google. W pierwszym kroku musimy założyć właśnie to konto. Podajemy swoje dane, wpisujemy adres e-mail i po zalogowaniu możemy przejść do rejestracji konta google analytics:

Wypełniamy formularz:

  • W pierwszym polu wybierz rodzaj swojej działalności – strona internetowa czy aplikacja mobilna. |My wybierzemy stronę internetową
  • Nazwa konta: wpisz nazwę, dzięki której będziesz mógł zidentyfikować swój projekt.
  • Nazwa witryny internetowej: wpisz nazwę swojej strony internetowej, dzięki której ją rozpoznasz (na jednym koncie możesz mieć wiele usług, dlatego nie należy nazywać jej tak samo jak konta).
  • Adres URL witryny: wpisz adres strony internetowej, którą zamierzasz śledzić. Należy pamiętać o wyborze odpowiedniego protokołu, tzn. jeśli Twoja strona korzysta z protokołu https, musisz zmienić ustawienia domyślne.

dzien2-4.png

  • Kategoria branży: wybierz branżę, w której działasz.
  • Strefa czasowa: wybierz odpowiednią strefę czasową dla swojego miejsca zamieszkania.
  • Poniżej formularza: zgódź się (lub nie) na udostępnianie danych Google w celu rozwijania Google Analytics.

Mamy założone konto, teraz z automatu zostaniemy przeniesieni do strony z kodem śledzenia.

Twój kod wygląda mniej więcej tak:

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>
<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-1111111111″></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());

gtag(‘config’, ‘UA-111111111’);
</script>

Aby udowodnić, że to Ty jesteś właścicielem strony powyższy kod musisz dodać do źródła Twojej strony. Kod ten musi się znaleźć w części <head> Twojej witryny, przed samym znacznikiem końca </head> i powinien się znaleźć na każdej podstronie, którą chcesz analizować przy pomocy google analitics. Jeżel;i oczywiście mamy stronę zbudowaną na czystym html-u pracy troszkę jest, bo dokładnie każda podstrona musi być wyposażona w kod. Jeżeli jednak mamy CMS-a wystarczy powyższy kod wkleić to pliku odpowiedzialnego za nagłówek: np. header.php

Google przeanalizuje czy Twój kod śledzenia jest umieszczony prawidłowo i rozpocznie analizę Twojej strony. Dzięki danym z google analytics dowiesz się nie tylko kto, kiedy i ile razy wchodził na Twoją stronę, ale również jak poprawić swoją stronę, aby tych wejść było jeszcze więcej.