BLOG

Opis produktu

sklep internetowy

Aby dodać produkt wystarczy zalogować się do panelu administracyjnego sklepu internetowe, kliknąć na Kategorie, produkty i wybrać NOWY PRODUKT. Teraz wystarczy wypełnić wszystkie pola, dodać zdjęcia, podać cenę … technicznie łatwo. Ale jak stworzyć dobry opis produktu?

Kiedy klikniemy na NOWY PRODUKT zostaniemy przeniesieni do zakładki, która pozwoli nam wstawić wszystkie niezbędne elementy opisujące nasz produkt.

Dzisiaj skupimy się na samym opisie produktu, który musi być konkretny, zrozumiały, profesjonalny … po prostu dobry.

 

opis produktu

 

Dlaczego opis produktu musi być dobry? Odpowiedź jest prosta –  OPIS PRODUKTU i jego zdjęcie muszą wystarczyć, aby sprzedać produkt. Kiedy klient idzie do zwykłego sklepu, może dotknąć to co chce kupić, pooglądać, przymierzyć. Zakup przez internet pozbawia tej możliwości. Musisz więc stworzyć taki opis, aby klient bez dotykania i przymierzania zdecydował się na zakup tego co masz mu do zaoferowania i w przyszłości chętnie wrócił do Twojego sklepu.

1. Opisuj swój produkt w taki sposób jakbyś rozmawiał ze swoim klientem twarzą w twarz. Zwróć jego uwagę na zalety produktu;

2. W opisie przedstaw wszystkie korzyści jakie otrzyma Twój klient po zakupie oferowanego produktu. Jeżeli sprzedajesz bluzki wieczorowe, opisz jak elegancko poczuje się Twoja klientka podczas wspólnego wieczoru z ukochanym;

3. Nie używaj zwrotów górnolotnych, które są używane przez większość sprzedawców – najlepszej jakości, jedyny taki na rynku, doskonałej jakości. Jeżeli produkty, które oferujesz w sprzedaży nie są jedyne na rynku, z pewnością taki zwrot zniechęci potencjalnego klienta do dokonania zakupu;

4. Opisz wszystkie szczegóły swojego produktu, zwróć uwagę na to co jest naprawdę w nim istotne, bądź konkretny; Zamiast pisać wysokiej jakości produkt, udowodnij to, że taki właśnie on jest bez używania tych słów.

5. Jeżeli produkt, który oferujesz został wymyślony przez Ciebie i opatentowany – przedstaw na to dowód. Pokaż, że tylko zakupiony u Ciebie towar jest tym oryginalnym.

6. Badania dowodzą iż ludzie, którzy trzymają produkt w ręce, często dokonują zakupu. W internecie nie możesz tego umożliwić, ale możesz swój opis wzbogacić o profesjonalne zdjęcie swojego produktu; Możesz również wykorzystać sztuczkę copywritingu i zmusić potencjalnego klienta do „puszczenia wodzy wyobraźni”. Wymaluj mu słowami obraz np. z dzieciństwa, lub szczęśliwych chwil w życiu, do których powróci gdy zakupi oferowany przez Ciebie produkt;

7.  Opis produktu możesz również wzbogacić jakąś ciekawą historią. Przykładowo sprzedając perfumy, możesz opisać jakie gwiazdy używają tego samego zapachu, lub kto je stworzył; Kupujący lubi się utożsamiać z kimś znanym, ważnym. Jeżeli poinformujesz go kto znany używa Twojego produktu, z pewnością skusi się na jego zakup;

8. Używaj słów sensualnych- wszyscy doskonale wiemy, że otacza nas przesyt treści. Staraj się tworząc opis swojego produktu używać takich słów, które zapadną potencjalnemu klientowi w pamięć, poruszą jego zmysły, zadziałają podświadomie. Twoja słowa muszą przywołać zapach, smak czy też fakturę materiału. Stwórz iluzję odczuwania produktu. Odwołaj się do pięciu zmysłów kupującego:  używaj słów które przywołują określony smak, zapach, dźwięk, dotyk i widok.

9. W opisie odsyłaj do opinii osób, które już zakupiły Twój produkt i są z niego bardzo zadowolone. Pozytywne opinie powodują, że kupujący nabiera do nas zaufania;

10. Sprzedając konkretne produkty najczęściej jest tak, że posiadasz ogromną wiedzę o nich. Podziel się nią w opisie. Pokaż klientowi, że wiesz co sprzedajesz. Pokaż swój profesjonalizm; Jesteś przecież ekspertem w tej dziedzinie.

11. Używaj s opisie produktu słów kluczowych – słów które po wpisaniu w wyszukiwarkę internetową, będą wskazywały na Twój sklep i Twoje produkty.

12. Określ grupę docelową – grupę klientów, do której kierujesz swoją ofertę i w opisie produktu używaj języka, jakim posługuje się ta grupa;

13. I to co najważniejsze w opisie – BĄDŹ UCZCIWY!

Jeżeli przereklamujesz swój produkt, całkiem możliwe, że uda Ci się go sprzedać – raz. Zawiedziony klient nie tylko do Ciebie nie wróci, ale dodatkowo zrobi Ci bardzo złą opinię. A jedna zła opinia czyni więcej szkody niż 100 pozytywnych przynosi korzyści.

Tych kilka zasad z pewnością nie wyczerpuje tematu, z pewnością jednak pomoże Ci w tworzeniu dobrych opisów swoich usług i produktów. Możesz również skorzystać z naszej oferty.